
Песнички сусрет са Мирославом Алексићем заказан за петак у 19 часова
16. октобар 2019.
Сајам за пензионере у Пионирском дому у Кули
16. октобар 2019.Упоредо са изградњом пруге Београд – Будимпешта у Војводини се изводе радови на обнови регионалних пруга. Инфраструктура железнице Србије је прошле године започела трогодишњи пројекат обнове великог броја регионалних пруга у Србији, у укупној дужини од 750 километара.
– Ове године се реконструишу две војвођанске пруге, а у питању је пруга од Суботице до Сенте (38,5км) и пруга од Кумана до Банатског Милошева (28,5км) – рекао је ПР Инфраструктура железнице Србије Ненад Станисављевић.
Подсетио је да је пруга Суботица–Сента изграђена 1889. године и последњи пут је ремонтована двадесетих година прошлог века, те да је ово разлог што је брзина возова на овој прузи била 10 до 20 километара на сат, док је носивост била 16 тона по осовини.
– Након реконструкције пруга ће бити оспособљена за брзине од 80 км/ч и у теретном железничком саобраћају ће њена носивост износити 22,5 тона по осовини, што је важно, јер омогућује да на овој релацији саобраћају дуже и теже железничке композиције – објашњава Станисављевић и додаје да ће ова пруга имати стратешки значај, с обзиром да ће представљати један од алтернативних праваца за време изградње пруге за велике брзине Нови Сад – Суботица.
Говорећи о прузи Кумане – Банатско Милошево, Станисављевић каже да је реч о деоници пруге између Зрењанина и Кикинде, те да ће пруга бити реконструисана половним материјалом, који ће се добити са магистралних пруга, тзв. степенастим коришћењем материјала.
Он додаје да ће и на овој деоници брзина возова након реконструкције бити 80 км/х у путничком, односно 60 км/ч у теретном саобраћају, те да ће и ова пруга бити оспособљена за оптерећење од 22,5 тона по осовини.
– Вредност оба пројекта је око 27 мил ЕУР, а Инфраструктура железнице Србије финансира их из сопственог новца – каже Станисављевић и додаје да су плану за реконструкцију још две пруге на територији Војводине:
– Реч је о шест километара пруге између Кикинде и МСК Кикинде, а деоница је веома значајна због теретног железничког саобраћаја, док је друга пруга деоница пруге од Новог Сада до Богојева, где ће се радити санација станичних колосека на железничким станицама Футог, Каравуково, Оџаци и Гајдобра.
Он додаје да ће на овим станицама, осим санације 9,5 километара станичних колосека, бити замењена укупно 31 скретница, што ће омогућити да брзина возова на овим станицама и њиховим деоницама буде повећана на 80 км/ч у путничком и 50 км/ч у теретном саобраћају.
Говорећи о плану обнове регионалних пруга на територији целе земље, истакао је да су две војвођанске пруге процењене као најзначајније и најхитније за реконструкцију идуће године.
– Реч је о пругама од Врбаса, преко Куле, до Сомбора (52 км) и од Вршца до Беле Цркве (32км), чија ће обнова коштати око 34 мил ЕУР – каже Станисављевић и закључује да ће железница у наредном периоду добити бољи квалитет услуге, али да ће имати и много лепши изглед, те да ће на овај начин повратити поверење и углед у јавности.
Извор: еКапија