
Јавна продаја некретнине у Црвенки 26.12. 2017. године
19. децембар 2017.
Кратак водич кроз закон о становању и одржавању зграда
20. децембар 2017.Према званичним подацима прикупљеним са мерача саобраћаја у општинама Врбас и Кула, у последњих годину дана значајно је повећана фреквенција возила. Оно што посебно забрињава је дугогодишње лоше стање путева у ове две општине.
Огромне саобраћајне гужве у централним улицама, уз велики број шлепера и аутобуса, постале су свакодневница градјана општина Врбас и Кула. Главни разлог је повећана фреквенција саобраћаја на државном путу, који повезује ауто-пут Е-75, Врбас, Кулу и Сомбор, са граничним прелазима према Хрватској и Мађарској.
Председник општине Врбас Милан Глушац истиче да због велике фреквенције саобраћаја на државним и локалним путевима долази до оштећења коловоза што знатно утиче на безбедност учесника у саобраћају.
„Највећи проблем што се стања самих саобраћајница тиче, у нашој општини је пут Врбас – Фекетић, али ништа боље није на правцу према Кули .Наравно да највећу штету праве теретњаци који у великом броју користе локалне путеве.Када је у питању реконструкција пута Врбас – Кула , ми смо у редовном контакту са надлежнима у Покрајини , знамо да смо у плану за реконструкцију наредне године , али за сада не знамо тачно када ће инвестиција бити реализована до краја“, каже он.
Мерне станице између Врбаса и Сомбора бележе више од шест хиљада возила дневно током читаве године.
Дејан Алексић, саобраћајни инжењер из Куле, каже да се број возила у последњих годину дана значајно повећао у односу на раније године.
„Због великих гужви узрокованих повећањем возила у транзиту, проблеми су евидентни. Поред проблема са великим бројем саобраћајних незгода који је и највећи, ту су и проблеми са загађењем животне средине, буком и вибрацијама од тешких транспортних камиона, који чине десет процената од укупног броја возила. Може се рећи да је овде у питању велики сукоб локалног и транзитног саобраћаја. Најгоре пролази локално становништво из насеља дуж овог путног правца, које има своје устаљене животне навике и свакако да им не прија, а и није природан тако густ саобраћај кроз њихова насеља. а то се посебно односи на тешке камионе“, каже он.
Угрожене локалне самоуправе већ годинама заједнички апелују и упућују иницијативе како би се решио овај саобраћајни проблем, а једино дугорочно решење била би изградња новог пута којим би се транзитни саобраћај изместио из насељених места.
Председник општине Кула, Перица Видекањић, каже да је Кула посебно угрожена.
„До недавно је било незамисливо да на улазу или излазу из Куле мора да се чека и по пола сата, а најгоре је што тешки камиони пролазе кроз сам центар града. Општине Кула, Врбас и Сомбор потписали су недавно меморандум и упутиле захтев Покрајинској Влади да се што пре ради нови пут који би обилазио насељена места. Да ли ће то бити ауто-пут, мото пут или такозвани брзи пут, то ће се још видети, али у свакој варијанти би то био спас за становнике све три општине“, каже он.
Професор Борис Антић са саобраћајног факултета у Београду сматра да се мора пронаћи некакво решење овог пре свега безбедносног проблема , јер 4. од 5. настрадалих у саобраћају из Врбаса и Куле – гине на државним путевима.
„Изградња обилазног пута на овом правцу , који већ постоји у регионалном просторном плану би био пун погодак за ову област Војводине , јер би на тај начин камиони били измештени са градских саобраћајница , добили би на проточности и добили би на безбедности“, каже Антић.
Путни правац од аутопута Е75 до државне границе преко општина Врбас, Кула и сомбор, уцртан је у регионални просторни план републике Србије, а наредни корак који се очекује је израда техничко пројектне документације.